Kuala Lumpur (Vakantie) - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Remco Ginkel - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur (Vakantie) - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Remco Ginkel - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur (Vakantie)

Door: Remco

Blijf op de hoogte en volg Remco

15 April 2018 | Maleisië, Kuala Lumpur

Het laatste weekend in Nederland heb ik natuurlijk niet stil gezeten, want zoals jullie weten is dat erg moeilijk voor mij

Op zaterdag 7 april nog mijn 3 bijles leerlingen bijles gegeven en leuke kaartjes en cadeautjes gekregen. Daarna nog even bij Jong Nederland mijn laatste dingen gedaan. Verder nog lekker in de tuin zitten met Papa, Mama en Frank. Oma kwam ook nog even spontaan op bezoek, dus die heb ik nog even gezellig gesproken voor mijn vertrek. ’s Avonds lekker uiteten bij de Stadsherberg met het bestuur van JongNL als verrassing voor Anja. Daarna nog een drankje bij de Dragonder. Een super gezellige avond gehad.

Zondag 8 april heb ik lekker uitgeslapen en vrij weinig gedaan. Lekker genoten van het mooie weer in Nederland. Een ijsje gaan eten bij de Heldro en een ijsstaaf meenemen voor na het avondeten. Ook nog eens precies mijn tegoed bon op gemaakt! ’s Avonds lekker krieltjes met champignons, sla en biefstuk gegeten. Dat zal voorlopig niet op het menu staan. Een gezellig tv avond met z’n 4’n en toen nog lekker heldro ijs als toetje. De laatste avond in mijn eigen lekkere vertrouwde bed slapen. Erg onwerkelijk nog allemaal en ook niet zo goed geslapen, maar dat heb ik altijd voordat ik op reis/vakantie ga.

Maandag 9 april
De laatste dag voorlopig in Nederland. ’s Ochtends moest de auto naar Willy Rutten voor de APK en keuring, dus deze om 08.30 weggebracht en naar Gennep gelopen. Vervolgens nog even bij JongNL geweest voor de brandweercontrole. Vervolgens richting huis en de koffer inpakken, maar natuurlijk lag alles al bijna 1 week klaar, want ja ik zou maar eens iets vergeten. 12.00 naar ’t Geveltje gelopen om daar gezellig met Papa en Mama te lunchen. Het was een heerlijke lunch. Het kwam toch wel steeds dichter bij en ik vond het toch eigenlijk best wel spannend. Thuis nog wat gerommeld en de laatste dingen gepakt. Koffer wegen: 21,5 kg, dus mag nog net (23kg was het maximum). GELUKKIG! Handbagage toch nog ook maar even wegen: 14,5 kg. OOPS dan moet daar toch nog wat uit, want dat is toch wel wat meer dan 13kg. MAAR wat dan????? Chocolade haha, dat kopen we dan maar in Maleisië. Nog een keer wegen en nu wel 11,5 kg. 15.00 richting Schiphol in de auto met pap en mam. 17.00 hebben we de auto geparkeerd en dan nog even gezellig samen wat drinken bij La Place. 17.45 de bagage ingeleverd en afscheid genomen van pap en mam. Raar om ze 9 weken niet te zien.
De rest van de groep (Anne, Lars, Angeniet, Pleun en Sandra) kwam ook op het vliegveld aan en dan gaat het grote avontuur beginnen!! Het vliegtuig in en om 20.50 vertrekken we dan echt.

Dinsdag 10 april
Een chille vlucht gehad met 2x een maaltijd en films op de tv’tjes. Slapen ging niet super goed, maar toch wel een aantal uur gemaakt. Om 15.15 zijn we op Kuala Lumpur aiport. Maar Anne had helaas een andere vlucht, dus hebben we maar sociaal gewacht tot 18.00. Daarna een taxi genomen naar ons Hostel ‘Mingle’. Prima hostel met voor ons 1 x 4 persoonskamer en 1 x 2 persoonskamer, boys and girls apart. Daarna even de straat verkennen waar wij in zitten en dan ontdekken we China Town. Daar maar eens kijken voor diner. We vinden een chill restaurant waar het ook nog eens goedkoop is. Daarna nog ergens iets gaan drinken, waar? Er is een dakterras bij ons Hostel, let’s go! We bestellen een cocktailbucket, grote emmer, maar niet super lekker! Eindelijk was hij leeg, dus dan maar naar bed, rond 01.00. niet zo goed. We waren toch best wel moe! Een super gezellige avond gehad, want ja we kenden elkaar wel, maar nog niet super goed.

Woensdag 11 april
Lekker ontbijt met geroosterde toast en jam, ook een chill gekookt eitje erbij. Ze hadden ook een soort nasi, maar dat was iets te heftig voor het ontbijt voor ons. Daarna maar eens de stad verder verkennen. LOPEN of TAXI? Misschien toch maar eens wat actiefs, dus gaan we lopen. Onderweg zijn we nog een Boeddhistische tempel tegen gekomen, waar we naar binnen mochten, maar dan wel zonder schoenen. Mega lange wandeling en dan effe een verdiend drankje in een hippe kroeg. Healthy lunch genomen, namelijk toast met advocado spread en salade. Daarna door de stad Kuala Lumpur struinen en naar mega grote winkelcentra. De Petronas Twin Towers hebben we ook van dichtbij bekeken met super grote winkels binnen. Het uitzicht leek ons wel super mooi, maar was nogal duur, dus dan maar vanuit beneden kijken. We vonden dat we wel een lekkere cocktail hadden verdiend naar deze heftig vermoeiende dag. Het is echt mega gezellig en leuk onderling en de lachspieren worden zeker getraind. Drinken en eten gaan hand in hand, dus zoeken naar een lekker en goedkoop restaurant. Shared dining maar eens uitgeprobeerd met ons leuke groepje en het werkte supergoed. Nu al terug naar het hostel of nog wat chillen in de stad? Massage is super goedkoop, dus laten we dat maar eens uitproberen. Ik ben voor de voetmassage gegaan: sooooow dat was heftig, maar wel super lekker. Een aantal anderen kozen voor een body massage, maar dat is nog heftiger. What’s the plan for tomorrow? Er is vanuit het hostel een tour langs watervallen. Dat lijkt ons een prima plan.

Donderdag 12 april
Gezellig samen ontbijten en daarna om 10.00 een tour maken door het bos met watervallen. We zijn ook nog met andere mensen, waaronder een Nederlands meisje Ilona. We zijn naar een hotspring geweest, maar dat was mega heet water, dus ik durfde het niet aan. Angeniet, Lars, Pleun en Anne hebben het wel gedaan, maar het was wel best heftig. Ze konden het 10 seconden uithouden en toen was het echt te heet, namelijk rond de 60 graden. De andere hotsprings waren nog heter, dus no way dat wij daarin zouden gaan. Het blijkt wel super gezond voor je te zijn om in zo een bad te gaan. Vervolgens weer in het Volkswagen busje en richting de watervallen. Het was een pittige klim (zoiets als ik vorig jaar in China ook heb gedaan) vooral met het hete weer, maar zeker de moeite waard. Er waren 10 niveaus, maar niveau 8 was toch wel genoeg voor ons. Er waren daar ook super veel aapjes die echt mega dichtbij kwamen, maar met een stok kon je ze goed op afstand houden. In de watervallen was het ook heerlijk vertoeven, dus lekker met de zwembroek in het water. Onder was zelfs een zwembad, maar we heerlijk in hebben gelegen. Daarna nam de tourguide ons mee naar een restaurant, gezellig met de hele tourgroep uiteten. Shared dining it was, met gerechten gekozen door de tourguide. Goede keuzes en mega lekker eten. Inmiddels hadden we ook al de eerste van onze groep die toch wel eens de diarree trofee kon gaan winnen en nee ik ben het niet. Nu denken jullie ‘wat is dat?’, maar dat was het idee dat degene die het eerste diarree zou hebben de hele tijd met iets herkenbaars moest gaan rondlopen. Diarree is 3 dagen dunnere en vaker ontlasting dan normaal. Ja geneeskundestudenten bespreken en bedenken rare dingen! Vervolgens weer terug naar het hostel en wat doen we nu de rest van de dag? Eerst shoppen in China Town, ofja vooral de meiden. De avond was ook weer goed gevuld met een tour naar een viewpoint boven op de berg, waar ze lokaal eten verkochten, dus daar met super mooi uitzicht gezeten. Daarna gingen we naar nog een hotspring, maar deze keer met iets betere temperaturen. We konden op stoetjes in het water zitten, mega relaxed.

Vrijdag 13 april
Na het gezamenlijke ontbijt zijn we samen met een andere Nederlands meisje, dat we ontmoet hebben in het hostel, naar de Batu caves geweest. Deze grotten waren erg mooi om te zien, maar je merkt wel in het donker dat er ineens toch best wel veel leven is in deze donkere plek. We hebben verschillende soorten vleermuizen, spinnen en planten gezien. We kregen een uitgebreide rondleiding, maar de vrouwen mochten niet naar binnen als de knieën niet bedekt waren, dus ze hebben maar allemaal een omslagdoek gehuurd. Daarna kwamen we erachter dat we dichtbij Little India, dus daar de taxi naar toegenomen. Na wat rondlopen, hadden we best wel trek, dus opzoek naar een leuk restaurant: een vegetarisch Indiaas restaurant leek ons wel prima. Wat was het eten lekker, maar voor de een wat pittiger dan voor de andere. Misschien had dit wel iets te maken met het per ongeluk omruilen van gerechten??? Oeps ik had de niet pittige curry van Pleun en zij mijn pittige curry! Ergens in Kuala Lumpur zou er ook een park zijn, dus daar wilden we naar toe lopen, maar dat bleek toch wat lastiger. Er waren toch wel veel grote wegen op onze route, maar met veel navragen en goed kijken op Google Maps kwamen we er. Het bleek een Vogelpark, Vlindertuin en Orchideeëntuin bij elkaar te zijn. Wat wil iedereen? Nou dat was nogal moeilijk, want niemand wilde veel betalen, maar de meningen waren ook nog eens erg verdeeld. Uiteindelijk voor de gratis Orchideeëntuin gekozen, wat best wel mooi was om te zien. Vervolgens de taxi naar het hostel genomen en daar even relaxed en ons klaargemaakt voor de avond. Het plan was om te gaan stappen. We zijn eerst gaan eten bij een Libanees restaurant in de straat van het hostel, wat verrassend genoeg weer mega lekker waas. Vervolgens in 2 groepen een taxi genomen naar het centrum, want deel 1 wilde nog een voetmassage en deel 2 niet. We zijn daarna bij een gezellige kroeg wat gaan drinken, waarna we naar de uitgaansstraat zijn gegaan. Het was mega gezellig en we hebben super veel lol gehad met drankjes doen en dansen. Het was rond 04.00 toen we maar eens naar bed zijn gegaan.

Zaterdag 14 april
Vandaag de laatste keer chill ontbijt in het hostel. Allemaal koffers inpakken, want om 13.00 worden we opgehaald door de taxi om naar het vliegveld te gaan. Hiervoor nog even naar China town en een lekkere juice drinken om de tijd vol te krijgen tot 13.00. We vliegen om 16.30 naar Kota Bharu. Een erg korte vlucht waarin we wel nog wat drinken en een snack kregen. Het vliegveld hier is toch wel even anders dan Schiphol en Kuala Lumpur International Airport. Veel kleiner en simpeler, maar daardoor zijn we ook weer erg snel bij onze koffers. We worden op het vliegveld opgehaald door een geneeskunde student uit Kota Bharu, University Sains Malaysia. Een busje van de universiteit brengt ons naar het appartement. Aankomst in een super mooi en ruim appartement. Een deel is boodschappen gaan doen en een aantal, waaronder ik, bleven in het appartement effe uitrusten. Er is een mega grote supermarkt, een soort warenhuis bij ons in de straat, dus super handig voor onze boodschappen. We hebben ontdekt dat er een Domino’s 2 straten verderop zit, dus dat wordt ons diner voor de eerste avond. We hadden een flinke pizza voor €4,50 per persoon, dus mooi goedkoop, zoals eigenlijk alles hier in Maleisië. Daarna gezellig samen film kijken in de woonkamer en dan maar eens richting bed. We hebben 4 slaapkamers, dus wij 2 jongens op 1 kamer en nog 2 meiden op 1 kamer. Iedereen heeft wel een eigen bed, dus dat is wel erg fijn.

Ik ben vast van alles vergeten, maar we hebben ook zoveel leuke en gezellige dingen gedaan in Kuala Lumpur dat ik het af en toe niet meer allemaal weet.

PS: de foto’s volgen nog

• 17 April 2018 - 08:38

Wil:

Je hebt al goed je best gedaan Remco, prachtig verhaal! Was vanmorgen al een mooi begin van de dag hier!
    Gr. Hans en Wil

• 17 April 2018 - 09:32

Jacqueline:

Ha Remco
    Leuk om te lezen wat je allemaal beleeft.
    Jullie hebben al veel gedaan in die paar dagen...mooi
    Geniet er van en fijn dat je het naar je zin hebt

Groetjes Jac

• 17 April 2018 - 17:26

Jozet:

Klinkt goed Remco fijn dat het ook zo goed klikt met elkaar. En wat hebben jullie veel gedaan en gezien in een korte tijd. Kijk uit naar het volgende verslag leuk om zo een beetje mee te reizen. Groetjes van ons.

• 19 April 2018 - 07:55

Marian:

Leuk Remco om te lezen wat je nu al allemaal hebt gedaan, kijk uit naar je volgende verslag.groetjes uit Gennep.Wim en Marian.

• 22 April 2018 - 19:19

Sonja :

hallo remco
    leuk om te lezen dat het onderling zo goed gaat en naar je zin hebt .